In onze school wordt het leerproces van uw kind op de voet :
- a.h.v. de leerlingvolgtoetsen en het kindvolgsysteem
- a.h.v. overleg en MDO’s
- a.h.v. observaties en het individuele dossier
1 a.h.v. de leerlingvolgtoetsen en het kindvolgsysteem:
De toetsen afgenomen tijdens de kleuterloopbaanvan uw kind:
- 2de kleuterklas: rekenvaardigheid en CITO taaltest
- 3de kleuterklas rekenvaardigheid, CITO taaltest en Toeters (schoolrijpheid)
De toetsen afgenomen tijdens de lagere school:
1ste leerjaar
- september: SALTO
- november: screening naar welbevinden en betrokkenheid
- februari:
- 1 minuuttoets en AVI-niveau (technisch lezen)
- wiskunde signaleringstoets P. Dudal
- taal signaleringstoets P. Dudal
- mei: screening naar welbevinden en betrokkenheid
- juni: AVI-niveau
2de leerjaar
- september:
- AVI-niveau (technisch lezen)
- taal signaleringstoets P. Dudal
- wiskunde signaleringstoets P. Dudal
- november: screening naar welbevinden en betrokkenheid
- februari:
- AVI-niveau (technisch lezen)
- taal signaleringstoets P. Dudal
- wiskunde signaleringstoets P. Dudal
- mei: screening naar welbevinden en betrokkenheid
3de leerjaar
- september:
- AVI-niveau (technisch lezen)
- taal signaleringstoets P. Dudal
- wiskunde signaleringstoets P. Dudal
- november: screening naar welbevinden en betrokkenheid
- februari:
- AVI-niveau (technisch lezen)
- taal signaleringstoets P. Dudal
- wiskunde signaleringstoets P. Dudal
- mei: screening naar welbevinden en betrokkenheid
4de leerjaar
- september:
- AVI-niveau (technisch lezen)
- taal signaleringstoets P. Dudal
- wiskunde signaleringstoets P. Dudal
- november: screening naar welbevinden en betrokkenheid
- februari:
- AVI-niveau (technisch lezen)
- taal signaleringstoets P. Dudal
- wiskunde signaleringstoets P. Dudal
- mei:screening naar welbevinden en betrokkenheid
5de / 6de leerjaar
- september:
- taal signaleringstoets P. Dudal
- wiskunde signaleringstoets P. Dudal
- november: screening naar welbevinden en betrokkenheid
- februari:
- taal signaleringstoets P. Dudal
- wiskunde signaleringstoets P. Dudal
- mei:
- screening naar welbevinden en betrokkenheid
- de zoco (zorgcoördinator) neemt extra zorgtoetsen af indien nodig
2 a.h.v. overleg en MDO’s:
De zorgcoördinator overlegt op regelmatige tijdstippen met de klasleerkracht van uw kind. Kleine problemen worden binnen de school besproken en aangepakt. De zorgco stelt nieuwe methodes voor of leent materiaal uit. Ze geeft tips die de klasleerkracht uitprobeert in de praktijk. Op MDO’s bespreken we de hardnekkige problemen samen met het CLB .
3 a.h.v. observaties en het individuele dossier:
De leerkracht observeert en noteert op regelmatige basis de gedragingen van uw kind. Deze info komt in het leerlingendossier.